Historical contextualization of quota policies on federal public universities in the scenario of changes in the political-social model of Brazil in the last decade (2003-2013)
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2319-0558.v2i1p221-237Keywords:
Políticas de cotas, Estado brasileiro, Teorias críticas do Estado modernoAbstract
This concise literature review aims to provide an overview of recent transformations of models of State implemented in the country, capable of engendering quota policies in public higher education. The starting point of the research is Brazil from the processes of redemocratization gestated with the fall of the Military Dictatorship (1964-1985) and culminating in the promulgation of the Federal Constitution of 1988. The objective was to understand, in light of the historical-dialectical analysis of social, the characteristics, continuities and ruptures of the models of State constituted from that conjuncture, in order to capture the emergence movement of quota policies in federal universities, its fundamentals and horizons.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-12-07
Issue
Section
ARTIGOS CIENTÍFICOS
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à RDDA o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista (referência à RDDA).
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Historical contextualization of quota policies on federal public universities in the scenario of changes in the political-social model of Brazil in the last decade (2003-2013). (2014). Revista Digital De Direito Administrativo, 2(1), 221-237. https://doi.org/10.11606/issn.2319-0558.v2i1p221-237