Photography and political culture in the days of the Good Neighbor policy
DOI:
https://doi.org/10.1590/0101-4714v22n1a05Abstract
The article analyses Genevieve Naylor's photographic production, photographer commissioned by the US State Department to shape the Brazil's image as a good neighbor during World War II. The approach aims to build parallels between the cultural presence of the black population in US and Brazil, throughout the analysis of the content and expression of Naylor's photos in Rio; the contacts she made with Brazilian intellectuality during her stay at the city and, finally, the two lyrics of songs sang by Carmen Miranda, one of the icons of the mass popular culture, that prefigured in Brazil during the forties, the relationship of the popular and the national.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-06-01
Issue
Section
Material Culture Studies
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
MAUAD, Ana Maria. Photography and political culture in the days of the Good Neighbor policy . Anais do Museu Paulista: História e Cultura Material, São Paulo, v. 22, n. 1, p. 133–159, 2014. DOI: 10.1590/0101-4714v22n1a05. Disponível em: https://periodicos.usp.br/anaismp/article/view/86775.. Acesso em: 18 may. 2024.