"Estouro na praça": Alinor Azevedo, Alex Viany e a Comédia Musical Carioca

Authors

  • Luís Alberto Rocha Melo Universidade Federal Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1808-0820.cali.2005.64257

Keywords:

musical comedy, screenplay.

Abstract

This article analyses one of the contribution of the film writer Alinor Azevedo to the Brazilian cinema in the 50's, taking as the main object for this analysis an unpublished script, co-written by Alinor and Alex Viany, called Estouro na Praça (1957). The study of this script intends to reveal, through the conscient usage of a definite genre like the musical comedy, how Alex Viany and Alinor Azevedo tried explicit - in the script's dramatic structure - an ideologic narrative about the activity of making movies, in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Luís Alberto Rocha Melo, Universidade Federal Fluminense
    Mestrando em Comunicação pela Universidade Federal Fluminense (2004), onde desenvolve pesquisa sobre a obra do roteirista e argumentista Alinor Azevedo. Formado em Comunicação Social pela Faculdade da Cidade (Rio de Janeiro, 1991), dirigiu o documentário "O Galante Rei da Boca" (2004).

Published

2005-08-27

Issue

Section

Artigos

How to Cite

"Estouro na praça": Alinor Azevedo, Alex Viany e a Comédia Musical Carioca. (2005). Caligrama (São Paulo. Online), 1(2). https://doi.org/10.11606/issn.1808-0820.cali.2005.64257