Between the educational and the therapeutical-some question on therapeutic follow-up in primary schools
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v6i11p7-16Keywords:
Education, therapeutic monitoring, psychotherapy, school, psychoanalysisAbstract
The present paper comments oh the clinical modality of thev.ipeutic follow-up, or therapeutic monitoring, recently carried in a number of private schools thai are basically structured for "normal" children but which also propose to include children with serious developmental disturbances. In these settings, the therapeutic monitor is responsible for processing the inclusion, or integration, ol the handicapped child into his or her class and with his or her teachers, with the objective of helping the child to fit into and accept the learning process. There is therefore a combination of educational and therapeutic objectives. The article is based on the account of an experience in therapeutic monitoring inside a school, and discusses issues related to the therapeutic function involved in this type of work.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.