Thinking over education
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v7i13p100-107Keywords:
Education, culture, psychoanalysisAbstract
What could we say about education at the beginning of the century? If we reflect about the cultural crisis resulting from the Neo-Liberal Politics in our country, we'll find that the Argentine Educating Community have two options: to continue with the "Escuelas Normales Nacionales" project of the 80's (1880) - the Socialist or Popular, as well as the Catholic - or to loose all their identity, which means to work without any real significance. This work will try to establish the many speeches Education has earned in different historical - in our own country as well as the rest of Latinamerica and Europe - trying to establish the present situation, and by this means make it possible to formulate new speeches adecueted to the epistemologic cuts at ends of the 20¹'' century, not only in the calendar but also dealing with the present and future challenges that the new century brings.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.