Coparenting: a study of systematic literature review
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v21i3p700-720Parole chiave:
coparenting, systematic review, measurementsAbstract
The concept of coparenting has been increasingly correlated to child adjustment and development of children. Through a systematic review, this article describes the most common measures of coparenting, as well as the most investigated familiar contexts found in studies of the Capes database. Only empirical studies, in English, Spanish or Portuguese, published between 2000 and 2014 were analyzed. Two important tests were applied, and 37 studies were approved for final analysis. The results showed a predominance of the instruments in the shape of scales, has been found more often the instruments Coparenting Family Rating System, the Observation Rating Coparental Protocol and the Parental Alliance Inventory, and nuclear family, the most studied configuration. From the survey, it was concluded that the empirical research of coparenting need to add qualitative methodologies, and enable that heterogeneous families be investigatedDownloads
Dowloads
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.