O Conhecimento como Questão: o Papel da Epistemologia na Formação Superior

Autores/as

  • Sara Albieri Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v1i2p13-20

Palabras clave:

Knowledge, Science, Epistemology, Higher Education

Resumen

In middle school scientific knowledge is presented in a dogmatic way, as an established knowledge to be acquired more by instrumental means than reflected. The deeper level of contents required in higher education depends on a broader understanding of the nature of the knowledge to be produced. The introduction of relevant notions of Epistemology in the first periods of undergraduate studies can meet this need. The question of knowledge can contribute to successfully build a common critical platform to support the different areas of research at the University

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Publicado

2016-11-21

Número

Sección

Artigos

Cómo citar

ALBIERI, Sara. O Conhecimento como Questão: o Papel da Epistemologia na Formação Superior. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 1, n. 2, p. 13–20, 2016. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v1i2p13-20. Disponível em: https://periodicos.usp.br/gradmais/article/view/123112.. Acesso em: 26 jun. 2024.