Geoscience education in Environmental Study: contribution to teacher training and citizenship
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9087.v6i0p11-18Keywords:
Geosciences teaching, Teacher education, Local study, Citizenship, Sustainability.Abstract
This paper addresses the relationships between teaching in Geosciences, development of environmental projects and school citizenship with reference in teacher education. With a focus on building geoscientifi c look at the school, the training emphasizes the development of activities aimed at (re)cognition of place/environment and its problems with use of environmental mapping, aiming at the formation of critical citizens and participating in projects and educational practices and collaborative school-community site for social and environmental sustainability.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2013-09-30
Issue
Section
nao definida
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Geologia USP. Série Científica, o direito de primeira publicação, com o trabalho sob a licença Creative Commons BY-NC-SA (resumo da Licença: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | texto completo da licença: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode) que permite o compartilhamento do trabalho de forma não comercial e conferindo os devidos créditos autorais da primeira publicação nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), conferindo os devidos créditos autorais da primeira publicação nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, uma vez que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O efeito do Acesso Aberto e downloads no impacto das citações).
How to Cite
Geoscience education in Environmental Study: contribution to teacher training and citizenship. (2013). Geologia USP. Publicação Especial, 6, 11-18. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9087.v6i0p11-18