The discourse on school library in the electronic network
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v1i1p56-76Keywords:
discourse, electronic net, school libraryAbstract
In that work we aimed at to study speech and electronic net to observe as subjects make to speak to senses of school library, reading and librarian in a discussion list and a weblog. We wrote down that discursive memory as condition of every saying, subject as position and speech as effect of senses among speakers, they will be the conceptual bases that will support our study. Like this, taking the postulates of the discursive theory founded by Michel Pêcheux, interests to us interpret a corpus collected on-line and whose cuttings point Internet as an observatory of more plural senses, given by the confrontations among different discursive formations that they are mixed, among senses and subjects in constant movement and interaction, propitiated by the volatility of the net and for the malleableness of the discourse.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-07-20
Issue
Section
Articles
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.
How to Cite
FERRAREZI, Ludmila; ROMÃO, Lucília Maria S. The discourse on school library in the electronic network. InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, Ribeirão Preto, Brasil, v. 1, n. 1, p. 56–76, 2010. DOI: 10.11606/issn.2178-2075.v1i1p56-76. Disponível em: https://periodicos.usp.br/incid/article/view/42305.. Acesso em: 16 jun. 2024.