Competitive intelligence with entrepreneurial focus: education and research in undergraduate courses of information science
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v2i2p111-124Keywords:
Information Science, Competitive Intelligence, Information Professionals, EntrepreneurshipAbstract
Discusses the concept of Competitive Intelligence (CI) with entrepreneurial focus, its foundations and implementation in different organization types. Presents a program that combines teaching and research, aimed at generating knowledge and training people in undergraduate courses of Information Science about this concept. Discusses the results already achieved with the program implementation.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-12-09
Issue
Section
Articles
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.
How to Cite
GARCIA, Leonardo Guimarães. Competitive intelligence with entrepreneurial focus: education and research in undergraduate courses of information science. InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, Ribeirão Preto, Brasil, v. 2, n. 2, p. 111–124, 2011. DOI: 10.11606/issn.2178-2075.v2i2p111-124. Disponível em: https://periodicos.usp.br/incid/article/view/42355.. Acesso em: 26 jun. 2024.