Informação, educação e comunicação em programas de atenção a crianças de 0 - 6 anos
DOI:
https://doi.org/10.7322/jhgd.37693Resumen
Uma atitude esclarecida pode ser o melhor remédio para melhorar o nível de vida das populações com baixo poder aquisitivo. Recebendo informações básicas, em linguagem acessível, os agentes comunitários, os pais e familiares saberão como proceder para proteger a comunidade, principalmente as crianças de 0 - 6 anos, que necessitam de cuidados especiais. O recurso do marketing social, que utiliza as técnicas da mfdia e do marketing, pode ser aplicado para se conseguir uma mudança de comportamento nos integrantes dessas comunidades, que passam a se beneficiar da informação. Mas esse programa depende de serviços básicos: recursos humanos e uma rede de saúde pública capacitadaDescargas
Referencias
UNICEF. Uma Estratégia para os Serviços Básicos, livrete, mato, 1980.
Kotler P, Roberto EL. Marketing Social, Ed. Campus, 1992.
Griffiths M, Berg A. Comunicação Pessoal.
Boianovsky D. Projeto de Controle do Paludismo: Componentes IEC para estimulara adoção de proteção individual contra o mosquito e a eliminação de pequenos criadouros em ambiente comunitário e doméstico. Ministério da Saúde de São Tomé e Príncipe e Banco Mundial, 1991.
Bolinovsky D, Fichtner M, Mamede M. Projeto Treinamento de Lideres Comunitários, CNBB/Pastoral da Criança e UNICEF, 1992 (Video-tapes e álbuns seriados).
Llosa V, Satti R. Conversas com Vargas Llosa, Editora Brasiliense, 1986.
Lobato M. História do Jeca Tatu, Almanaque do Biotônico Fontoura, publicado e distribuído nas décadas de 30 e 40.
Williams G. e cols. Todos pela Saúde, livrete publicado pela UNICEF, 1989.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
CODE OF CONDUCT FOR JOURNAL PUBLISHERS
Publishers who are Committee on Publication Ethics members and who support COPE membership for journal editors should:
- Follow this code, and encourage the editors they work with to follow the COPE Code of Conduct for Journal Edi- tors (http://publicationethics.org/files/u2/New_Code.pdf)
- Ensure the editors and journals they work with are aware of what their membership of COPE provides and en- tails
- Provide reasonable practical support to editors so that they can follow the COPE Code of Conduct for Journal Editors (http://publicationethics.org/files/u2/New_Code.pdf_)
Publishers should:
- Define the relationship between publisher, editor and other parties in a contract
- Respect privacy (for example, for research participants, for authors, for peer reviewers)
- Protect intellectual property and copyright
- Foster editorial independence
Publishers should work with journal editors to:
- Set journal policies appropriately and aim to meet those policies, particularly with respect to:
– Editorial independence
– Research ethics, including confidentiality, consent, and the special requirements for human and animal research
– Authorship
– Transparency and integrity (for example, conflicts of interest, research funding, reporting standards
– Peer review and the role of the editorial team beyond that of the journal editor
– Appeals and complaints
- Communicate journal policies (for example, to authors, readers, peer reviewers)
- Review journal policies periodically, particularly with respect to new recommendations from the COPE
- Code of Conduct for Editors and the COPE Best Practice Guidelines
- Maintain the integrity of the academic record
- Assist the parties (for example, institutions, grant funders, governing bodies) responsible for the investigation of suspected research and publication misconduct and, where possible, facilitate in the resolution of these cases
- Publish corrections, clarifications, and retractions
- Publish content on a timely basis