Analysis of interactions between society and organization in social media: a study of the campaign “Papo de mulher para mulher” from Marisa store

Authors

  • Anne Cristine Ferraz de Oliveira Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Faac-Unesp)
  • Roseane Andrelo Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Faac-Unesp)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2018.141588

Keywords:

social Media, diversity discourse, organizational communication, social response

Abstract

The article analyses the campaign “Papo de Mulher para Mulher”
from Marisa store and the comments published in social media, working on the
perspective of the social response system by José Luiz Braga. The main goal of
the research is to understand how the construction of Marisa store’s diversity
discourse takes place considering the analysis of the interactions between
society and organization, by raising clues that lead to an understanding of the
organizational communication focused on diversity and evidencing the social
responses of the audience regarding Marisa store’s discourse in social media. We
observed that the diversity discourse used by the organization is not consistent
with its practices and that a large part of the readers who commented on the
post has unfavorable position towards the campaign, since they did not perceive
a representation of different women.

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Author Biographies

  • Anne Cristine Ferraz de Oliveira, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Faac-Unesp)

    Mestranda no Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu de Comunicação Midiática da Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Faac-Unesp) de Bauru. Graduada em Administração pela Instituição Toledo de Ensino (ITE).

  • Roseane Andrelo, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Faac-Unesp)

    Doutora em Educação Escolar pela Unesp de Araraquara. Mestre em Comunicação Midiática pela Unesp de Bauru. Docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Midiática da Faac-Unesp.

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Published

2018-07-10

Issue

Section

ARTICLES

How to Cite

Analysis of interactions between society and organization in social media: a study of the campaign “Papo de mulher para mulher” from Marisa store. (2018). Novos Olhares, 7(1), 106-115. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2018.141588