Between Screams and Silences: An Audiovisual Analysis of Funny Games
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2014.83587Keywords:
Cinema, sound, film analysis, sound movies, Funny Games (film).Abstract
This article intends to make an audiovisual analysis of Funny Games (1997), written and directed by Michael Haneke, with special attention to the use of sound, through the music, dialogues and noises. It is an extremely rich route in film analysis to investigate the strategies of combination of sound and image, seeking to identify how the sound affects and impacts narrative film, and considering that is a film in which the use of various sonorous forms demarcates impactful moments, especially during scenes where the characters' speeches are rare or nonexistent. The methodology will focus especially on the analyzes and theories proposed by Michael Chion, Noel Burch, Bordwell and Thompson, Claudia Gordman, Jacques Aumont and Michel Marie. Other concepts identified during the analysis will be considered.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.