The Social Communication as Publicization Process: the perspective of a shared World

Authors

  • Mauro Wilton Sousa USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2014.83589

Keywords:

publicization, empowerment, technologies, public space, communication, ordinary world.

Abstract

Reflections on the social mediations that mark the scope of publicization in contemporary social communication and its expressions in the public space. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Mauro Wilton Sousa, USP
    Possui graduação em Ciências Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1968), Mestrado em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (1972) Doutorado em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (1986) e pós-doutorado junto à Universitè Sthendal de Grenoble,França (1992-1993). Professor Titular da Universidade de São Paulo entre 1978/2013 e, desde 2014, Professor Titular Sênior e Coordenador do Programa de Pós-graduação em Meios e Processos Audiovisuais da Universidade de São Paulo. mwsousa@usp.br

Published

2014-08-09

Issue

Section

ARTICLES

How to Cite

Sousa, M. W. (2014). The Social Communication as Publicization Process: the perspective of a shared World. Novos Olhares, 3(1), 109-117. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2014.83589