Counter-monuments: Resistance and recollection work
DOI:
https://doi.org/10.1590/0103-6564D20150011Abstract
The essay presents a reflection upon the "antimonuments" phenomena that emerged in the end of the 20th century as a way to deal with authority violence through art, as in the case of Nazism and the Latin American dictatorships. The text begins with an explanation of the mnemotechnic, which means the old "art of memory" that had Simonides of Ceos as its mythic father. Then, the text goes on presenting the contemporary "art of memory" under the sign of "antimonuments". The work also shows and discusses the works of Jochen Gerz, Horst Hoheisel, Andreas Knitz, Marcelo Brodsky and Fulvia Molina, among other artists.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-04-01
Issue
Section
Dossier
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
Counter-monuments: Resistance and recollection work . (2016). Psicologia USP, 27(1), 49-60. https://doi.org/10.1590/0103-6564D20150011