The problem of knowledge in adolescence and the real of the puberty
DOI:
https://doi.org/10.1590/0103-656420130037Abstract
This article proposes a reflection on the theme of adolescence in Psychoanalysis from a point of view that emphasizes the relation between knowledge, with its many implications, and puberty, as the real of the body that erupts in this age group. We present points of the works of Freud and Lacan supporting this articulation and some works of contemporary authors about this problem.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-04-01
Issue
Section
Original Articles
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
The problem of knowledge in adolescence and the real of the puberty . (2015). Psicologia USP, 26(1), 62-70. https://doi.org/10.1590/0103-656420130037