Education in Prisons and Public University: Reflections on the Role of University Extension
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v15i0p85-95Keywords:
Education in Prisons. University. ExtensionAbstract
The article presents some reflections on the university extension possibilities, from its role set in the context of education in prisons, with a focus on public university. To this end, part of the origins and goals of university extension, its history and fundamentals, and analyzes the extension potential in relation to the prison system, questioning the state of São Paulo, where the prison population is quantitatively the largest in Brazil and where the university extension in this context reveals a shift in the state's stance. It uses the qualitative research methodology, based on a literature review and analysis of the legislation pertaining to the topic. Among the main closing remarks, pointed out the lack of studies and university extension programs in the prison system, which results in a large gap to be worked by the Public Universities, in the exercise of its extension roleDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-06-30
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Education in Prisons and Public University: Reflections on the Role of University Extension. (2016). Revista De Cultura E Extensão USP, 15, 85-95. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v15i0p85-95