Projeto Parceiros da Criança: a experiência da formação de educadores na comunidade de Heliópolis , São Paulo
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v3i0p23-29Keywords:
Non formal education. Educator formation. Social project.Abstract
This article presents the process of formation of local educators for a non-formal educational project at the community of Heliópolis, São Paulo, from 2002 to 2005. Structured as a place for education complementary to the regular school, aimed at 260 children and adolescents (age range from 7 to 14 years-old), the project’s main goal was to stimulate and strengthen the access to culture and education as a cultural good. The activities developed through thematic workshops, sports and leisure, cultural and recreational excursions, and study guidance were created based on planning involving educators and local leaderships, as well as professors and students of the São Marcos University, all of them with the support of the Instituto GM. Oriented by the parameters of collective and interdisciplinary work, the actions were focused on the development of attitude, competences and abilities for the educational planning, centered on autonomy and on the reflection about every day problems, causing relationships to strengthen and allowing the valorization of knowledge and local empowerment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).