The teaching of sustainability: a successful pedagogical proposal in practice at the USP
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v11isupl.p42-58Keywords:
University Sustainability Policy. Environmental Education. ExtensionAbstract
Liberating motions for environmental education with a social connotation have been the example of the work of São Carlos Engineering School since 1997, through the Specialization Course in Environmental Education at the Centre for Water Resources and Applied Ecology. The present paper evaluates the pedagogical process applied to the course in the light of the most effective trends in environmental education so that a needy segment of the theme can be met and concrete proposals can be urgently claimed. The Specialization Program focuses on stimulating the perception of localand/or regional reality and educating for individual and collective awareness of the role and responsibility of each human being regarding the planet, ie, the “thinking globally and acting locally”. The course has been offered for 18 years at a national level and enabled professionals from diverse backgrounds to act as multipliers and mobilizers in the society. With a connotation of university extension, the course has met the sustainability goals of HEIs, in particular São Carlos Engineering School.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-09-16
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
The teaching of sustainability: a successful pedagogical proposal in practice at the USP. (2014). Revista De Cultura E Extensão USP, 11(supl.), 42-58. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v11isupl.p42-58