Regulatory controversies in contractual relations between institutions of higher education and support foundations
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2319-0558.v5i2p180-205Abstract
The article evidences the regulatory controversies present in the contractual relations between Higher Education Institutions and the Support Foundations, delimiting the object the rendering of accounts of the resources managed by the support entities. For this, we map the state of the art of the legal relationship between both and for the empirical comprehension of the problem, we chose the Federal Universities of São Carlos and São Paulo. As a result, we observed that the researched institutions demand greater flexibility in the execution of resources, preferring the conclusion of contracts rather than agreements, although they contain insufficient and insufficient regulation that differentiates from the consideration of services, allowing loopholes that can cause harm to the treasury and the public interest, reinforcing the relevance of its legal improvement.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à RDDA o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista (referência à RDDA).
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).