Solmization: Rules for the Naming of Notes Accordng to English Authors in Seventeenth Century

Authors

  • Nathália Domingos Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/rm.v16i1.125013

Keywords:

English music theory, solmization, seventeenth century.

Abstract

The present paper aims to show the rules proposed by English authors to the correct naming of notes during the solmization by means of three representative treatises seventeenth century: The Nevv vvay of making fowre parts (1613 c.) by Thomas Campion; An Introduction to the skill of musick in two books (1655) by John Playford and A compendium of practical musick (1667) by Christopher Simpson.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Nathália Domingos, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

    Departamento de Música (CMU), Escola de Comunicações e Artes (ECA), Universidade de São Paulo (USP). Este trabalho foi financiado pela FAPESP – Fundação de apoio à Pesquisa do Estado de São Paulo (Processo nº 2010/24030-3). As opiniões, hipóteses e conclusões ou recomendações expressas neste material são de responsabilidade do autor e não necessariamente refletem a opinião da FAPESP.

Published

2016-12-25

How to Cite

Solmization: Rules for the Naming of Notes Accordng to English Authors in Seventeenth Century. (2016). Revista Música, 16(1), 197-204. https://doi.org/10.11606/rm.v16i1.125013