Actions, interactions, and transformations of Musical performance during confinement
DOI:
https://doi.org/10.11606/rm.v20i2.180193Keywords:
Musical performance in confinement, Transformations in pandemic, Musical Lives, Musical mosaics, Perspectives for musical performanceAbstract
The sudden change in behavior and thought that the world has been forced to undergo since March 2020 due to the pandemic caused by the emergence of coronavirus has triggered new ways of acting and interacting in the universe of musical performance. In Brazil, this change also meant a resignification of the daily life of musical making opening the area to new perspectives. The actions in musical performance began happen exclusively in remote way, forcing musicians to update themselves with technology. The forms of interaction expanded to include collective creations in the format of 'musical mosaics' that brought together people from various parts of the world. The changes of habits in society transformed personal beliefs as well as the daily study and practice of the musician, which not only opened new perspectives for musical performance but also raised new questions.
Downloads
References
BORÉM, Fausto; RAY, Sonia. Pesquisa em performance musical no Brasil no século XXI: problemas, tendências e alternativas. In: SIMPÓSIO NACIONAL DE PÓS-GRADUANDOS, 2., 2012, Rio de Janeiro. Anais... Rio de Janeiro: Unirio, 2012. v. 1. p. 121-168.
MEIRA, Silvio. Entrevista para Marcelo Tas (#provoca). Disponível em: <https://www.youtube.com/watch?v=O1wvWDv91GY>. Acessado em 08 dez. 2020.
PERKINS, Rosie; SPIRO, Neta; TYMOSZUK, Ula; WILLIAMON, Aaron. Loneliness and Social Isolation in Mental Health Network. Disponível em: <https://performancescience.ac.uk/loneliness/>, 2020.
RAY, Sonia. Pedagogia da Performance Musical. Goiânia: Espaço Acadêmico, 2019.
RAY, Sonia. Série Performance Musical na Quarentena. 2020. Disponível em: .
RAY, Sonia, ZANINI, Claudia e AGUIAR, Werner. (Orgs.) Concentração na Performance Musical: conceitos e Aplicações. Goiânia: Abrapem, 2020.
VILELA, Evaldo F. Formação na pós-graduação para o desenvolvimento científico, tecnológico e social do país. In: FERREIRA, L. (Coord.) Colóquio de Avaliação do Sistema de Pós-graduação da UFG. 2., Goiânia, 30 nov. 2020. Disponível em: <https://www.youtube.com/watch?v=5iU160Q3Lpc>.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Sonia Ray
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).