Nota sobre o disco Encarnado, de Juçara Marçal (2014)

Autores/as

  • Walter Garcia Universidade de São Paulo. Instituto de Estudos Brasileiros.

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9036.v0i111p59-68

Palabras clave:

Brazilian popular music, Juçara Marçal, Kiko Dinucci, Rodrigo Campos, contemporary Brazilian society

Resumen

This article aims to analyze and interpret some musical and poetic techniques of Encarnado, a CD released by Juçara Marçal in 2014. In the first part, the paper studies how the musical elements (timbres, polyrhy thm, tones and dynamics) were combined into a creative texture. Moreover, from an interdisciplinary view, some information about the musical creation process is systematized. In the second part, the sound and poetic materials that make up some songs and the ways these materials are articulated are interpreted in the light of several impasses of current Brazilian society

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Biografía del autor/a

  • Walter Garcia, Universidade de São Paulo. Instituto de Estudos Brasileiros.

    é professor do Instituto de Estudos Brasileiros da Universidade de São Paulo

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Publicado

2016-12-16

Número

Sección

Dossiê música popular brasileira na usp

Cómo citar

GARCIA, Walter. Nota sobre o disco Encarnado, de Juçara Marçal (2014). Revista USP, São Paulo, Brasil, n. 111, p. 59–68, 2016. DOI: 10.11606/issn.2316-9036.v0i111p59-68. Disponível em: https://periodicos.usp.br/revusp/article/view/127600.. Acesso em: 19 may. 2024.