O cinema em perspectiva transatlântica: práticas históricas e culturais nas exposições universais
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9036.v0i123p85-103Keywords:
cultural transfers, history of cinema, cultural history, universal exhibitionsAbstract
This article addresses the historical and cultural practices that involve the cinema in the transatlantic space, mapping its different vectors of mediation: the circulation of films, texts and theories; institutional exchange; the agents involved in this process; and spaces of sociability and consumption. As a case study, we will examine the participation of cinema in universal exhibitions.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2019-12-16
Issue
Section
dossiê histórias culturais transatlânticas
License
Pertence à revista. Uma vez publicado o artigo, os direitos passam a ser da revista, sendo proibida a reprodução e a inclusão de trechos sem a permissão do editor. |
How to Cite
MORETTIN, Eduardo. O cinema em perspectiva transatlântica: práticas históricas e culturais nas exposições universais. Revista USP, São Paulo, Brasil, n. 123, p. 85–103, 2019. DOI: 10.11606/issn.2316-9036.v0i123p85-103. Disponível em: https://periodicos.usp.br/revusp/article/view/165113.. Acesso em: 9 mar. 2025.