A pós-verdade é uma notícia falsa
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9036.v0i116p45-58Palabras clave:
media, social media websites, post-truth, politics.Resumen
There is nothing new about trying to falsify politics by distorting facts and information. What is new is the fact we are in an era powered by the Internet and social media websites, in which growth is viral and its effect is exponentially explosive. What is new is Facebook, Google and Twitter, not the attempt to tell lies or falsify information, as that has always existed in the history of humankind.Descargas
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Publicado
2018-02-24
Número
Sección
Dossiê Pós-Verdade e Jornalismo
Licencia
Derechos de autor 2018 Revista USP

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Cómo citar
GENESINI, Silvio. A pós-verdade é uma notícia falsa. Revista USP, São Paulo, Brasil, n. 116, p. 45–58, 2018. DOI: 10.11606/issn.2316-9036.v0i116p45-58. Disponível em: https://periodicos.usp.br/revusp/article/view/146577.. Acesso em: 9 mar. 2025.