The image of the world in the dispersion of the fragments: The red cavalry, by Isaac Babel

Authors

  • Marcos Vinícius Ferrari Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas
  • Betina Bischof Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2317-4765.rus.2020.171774

Keywords:

Russian Literature, Soviet Literature, Novel, Modernism

Abstract

This paper develops a reading of The Red Cavalry (Cavalry Army, 1926), by Isaac Babel, focusing, specially, on the author’s language, the narrative structure, and the role performed by the narrator-protagonist and his trajectory of formation. Through the analysis of three short stories from Babel’s work (“Crossing the Zbruch”, “The rabbi’s son” and “Berestiechko”), some considerations are made on the representation of the epic matter, the general effect of paradox, conflict and shock, and finally the possibility of characterizing Babel’s book as a modernist novel.

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Author Biographies

  • Marcos Vinícius Ferrari, Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

    Mestre em Teoria Literária e Literatura Comparada pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo – FFLCH/USP.

  • Betina Bischof, Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

    Professora do Departamento de Teoria Literária e Literatura Comparada da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo – FFLCH/USP.

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Published

2020-09-25

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Ferrari, M. V., & Bischof, B. (2020). The image of the world in the dispersion of the fragments: The red cavalry, by Isaac Babel. RUS (Sao Paulo), 11(16), 296-315. https://doi.org/10.11606/issn.2317-4765.rus.2020.171774