Over the Prison Wall
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-4765.rus.2024.224507Palabras clave:
Lev Tolstoy, Animalian perspective, Anthropocentrism, DefamiliarizationResumen
When writing his short-story “The Lion and the Dog”, Lev Tolstoy begins his creative process by establishing a tense intertextuality with the fable’s conventions by challenging the traditional approach to this genre. The present article seeks to understand the object by considering Tolstoy’s narrative technique in the light of Nietzsche’s critique of language and Shklovsky’s concept of defamiliarizing. As a result, the paper brings out the peculiarities of Tolstoy’s work, such as his subversion of moralizing tropes and a sketch of the philosophical implications of his work.
Descargas
Referencias
BARTHES, R. Mythologies. New York: Hill and Wang, 1972.
CHALLENGER, Melanie. How to Be Animal: A New History of What It Means to Be Human. United Kingdom, Canongate Books, 2021.
ERLICH, V. Russian Formalism. History, Doctrine. The Hague: Mouton, 1955.
EIKHENBAUM, Boris/Эйхенбаум, Борис. Молодой Толстой [1922]; rpt. Munich: W. Fink, 1968.
GRUEN, L. Why Animals Matter. In: Ethics and Animals: An Introduction. Cambridge Applied Ethics. Cambridge University Press; 2021:1-44.
KANT, Immanuel. Groundwork for the Metaphysics of Morals. Edited and translated by Allen W. Wood, with essays by J. B. Schneewind, et al. Yale University Press, 2002.
KARPOV, Alexander. "Lions and dogs: Apropos of a Tolstoy story." Tolstoy Studies Journal, vol. 24, 2012, pp. 74-82.
NIETZSCHE, Friedrich. Werke in drei Bänden. Band 3. Edited by Karl Schlechta. München: Hanser, 1954.
NIETZSCHE, Friedrich. The Portable Nietzsche. Edited and translated, with an introduction, preface, and notes by Walter Arnold Kaufmann. Viking Press, 1969.
RITVO, Harriet. The Animal Estate: The English and Other Creatures in Victorian England. United Kingdom, Harvard University Press, 1987.
SHKLOVSKII, Viktor/Шкловский, Виктор. "Искусство как прием." Texte der russischen Formalisten. Ed. Jurij Striedter. Munchen: W. Fink, 1969. 2-35.
ТОЛСТОЙ, Л. Н. Полное собрание сочинений в 90 томах ((PSS), Академическое юбилейное издание. Москва: Государственное Издательство Художественной Литературы, 1928–58.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2024 Michael Denner

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Os autores que publicam na RUS concordam com os seguintes termos:
a. Os autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).