Analysis of the state of the art in psychoanalysis and education in Brazil (1987-2012)
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v20i3p369-390Abstract
The article presents new literature survey in psychoanalysis and education, with 635 theses, dissertations, articles and books, conducted to know the national production of the field since the 1980s, when the field of psychoanalysis and education in Brazil is distinguished from developmental psychology. The sources of the survey were the State of Art of LEPSI-USP and the electronic libraries of CAPES, Google Scholar, SciELO, BVS-Psi and of several Brazilian universities and publishers. The titles were divided into 13 themes, and then analyzed to show possible perspectives to the field in the beginning of the century.Downloads
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Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.