Quality Education in an Extracurricular Environment: I Want a Vegetable Garden on CCA!

Authors

  • Karine Stephanie Alves Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Daiane Cardozo Souza Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Waleska Carolina do Valle Santos Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Luís Paulo de Carvalho Piassi Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p43-54

Keywords:

Education. Environmental Development. 2030 Agenda. Extracurricular Environment.

Abstract

The 2030 Agenda has still not thoroughly disseminated in basic education in Brazil. In the absence of a concerted effort within Brazilian education in school and / or extracurricular environments, we will not achieve the proposals of an education that promotes sustainable development. The growth of projects that promote discussion about sustainability through education is extremely important. The purpose of this study is to present a project developed at a Center for Children and Adolescents (CCA), which is an out-of-school environment. The project, developed by the research group D.I.A.N. - Debates and Investigations about Animals and Nature, is based on education for sustainable development and 2030 Agenda. This group is part of the ALICE university outreach project of EACH-USP.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Karine Stephanie Alves, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    graduanda em Gestão de Políticas Públicas na EACH-USP.
  • Daiane Cardozo Souza, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    graduanda em Gestão de Políticas Públicas na EACH-USP.
  • Waleska Carolina do Valle Santos, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    graduanda de Licenciatura em Ciências da Natureza na EACH-USP, Coordenadora do Projeto Sustentabilidade da equipe do INTERFACES - D.I.A.N. - Debates e Investigações sobre Animais e Natureza
  • Luís Paulo de Carvalho Piassi, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    professor associado da EACH-USP, doutor em Educação, pesquisador em Estudos Culturais da Difusão Científica, docente da Licenciatura em Ciências da Natureza da EACH-USP e dos programas de pós-graduação em Estudos Culturais (EACH-USP) e Educação (FEUSP)

Published

2017-05-22

Issue

Section

Articles

How to Cite

Quality Education in an Extracurricular Environment: I Want a Vegetable Garden on CCA!. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17, 43-54. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p43-54