Quality Education in an Extracurricular Environment: I Want a Vegetable Garden on CCA!

Autores/as

  • Karine Stephanie Alves Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Daiane Cardozo Souza Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Waleska Carolina do Valle Santos Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
  • Luís Paulo de Carvalho Piassi Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p43-54

Palabras clave:

Education. Environmental Development. 2030 Agenda. Extracurricular Environment.

Resumen

The 2030 Agenda has still not thoroughly disseminated in basic education in Brazil. In the absence of a concerted effort within Brazilian education in school and / or extracurricular environments, we will not achieve the proposals of an education that promotes sustainable development. The growth of projects that promote discussion about sustainability through education is extremely important. The purpose of this study is to present a project developed at a Center for Children and Adolescents (CCA), which is an out-of-school environment. The project, developed by the research group D.I.A.N. - Debates and Investigations about Animals and Nature, is based on education for sustainable development and 2030 Agenda. This group is part of the ALICE university outreach project of EACH-USP.

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Karine Stephanie Alves, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    graduanda em Gestão de Políticas Públicas na EACH-USP.
  • Daiane Cardozo Souza, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    graduanda em Gestão de Políticas Públicas na EACH-USP.
  • Waleska Carolina do Valle Santos, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    graduanda de Licenciatura em Ciências da Natureza na EACH-USP, Coordenadora do Projeto Sustentabilidade da equipe do INTERFACES - D.I.A.N. - Debates e Investigações sobre Animais e Natureza
  • Luís Paulo de Carvalho Piassi, Universidade de São Paulo. Escola de Artes, Ciências e Humanidades
    professor associado da EACH-USP, doutor em Educação, pesquisador em Estudos Culturais da Difusão Científica, docente da Licenciatura em Ciências da Natureza da EACH-USP e dos programas de pós-graduação em Estudos Culturais (EACH-USP) e Educação (FEUSP)

Publicado

2017-05-22

Número

Sección

Artigos

Cómo citar

Quality Education in an Extracurricular Environment: I Want a Vegetable Garden on CCA!. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17, 43-54. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p43-54