Quality Education in an Extracurricular Environment: I Want a Vegetable Garden on CCA!
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p43-54Palabras clave:
Education. Environmental Development. 2030 Agenda. Extracurricular Environment.Resumen
The 2030 Agenda has still not thoroughly disseminated in basic education in Brazil. In the absence of a concerted effort within Brazilian education in school and / or extracurricular environments, we will not achieve the proposals of an education that promotes sustainable development. The growth of projects that promote discussion about sustainability through education is extremely important. The purpose of this study is to present a project developed at a Center for Children and Adolescents (CCA), which is an out-of-school environment. The project, developed by the research group D.I.A.N. - Debates and Investigations about Animals and Nature, is based on education for sustainable development and 2030 Agenda. This group is part of the ALICE university outreach project of EACH-USP.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-05-22
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
Quality Education in an Extracurricular Environment: I Want a Vegetable Garden on CCA!. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17, 43-54. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17i0p43-54