Música de concerto no Brasil: o modernismo musical e suas circulações transatlânticas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9036.v0i123p59-68Keywords:
modernism, music, NationalismAbstract
This text analyzes the Brazilian musical modernism in the 1920s and 1940s, focusing on the circulation of musicians, musical works and aesthetic ideas between Brazil and countries such as France, the United States, Argentina, and Uruguay. We intended to show the importance of international circulation to consolidate the career of modernist musicians and create a definition of Brazilian music that would become a reference in national culture.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2019-12-16
Issue
Section
dossiê histórias culturais transatlânticas
License
Pertence à revista. Uma vez publicado o artigo, os direitos passam a ser da revista, sendo proibida a reprodução e a inclusão de trechos sem a permissão do editor. |
How to Cite
EGG, André. Música de concerto no Brasil: o modernismo musical e suas circulações transatlânticas. Revista USP, São Paulo, Brasil, n. 123, p. 59–68, 2019. DOI: 10.11606/issn.2316-9036.v0i123p59-68. Disponível em: https://periodicos.usp.br/revusp/article/view/165111.. Acesso em: 9 mar. 2025.