Geographic Information Systems and their 3D viewers for the teaching on projects for Ar-chitecture and Urban Design
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1984-4506.v16i1p55-69Keywords:
SIG, Visualizadores de SIG, Projeto Arquitetônico e Urbano, Educação SuperiorAbstract
This article studies the support of Geographic Information Systems (GIS) for the teaching of Architecture and Urbanism projects. Students were expected to achieve faster decision making by generating design hypotheses and testing them, what hypothetically would result in more creative and detailed design solutions. Observation and evaluation of the generated products showed that the potential of these tools depends on the adjustment of learning time of GIS. Mostly of the resulting projects presented derived from an unique hypotheses. Future research will study creativity in the generation of design hypotheses with the support of those instruments, considering hypothesizing several design solutions for problems in the teaching proposal.Downloads
References
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).