O Corpo Como Local De Discurso: artistas mulheres em África
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1983-6023.sank.2014.88949Keywords:
African Art, Contemporary Art, Performance, BodyAbstract
This article seeks to verify whether the contemporary African art can be understood as a global contemporary art, from the language of performance, in which the body is considered local producer of meanings. For this, we’ll analyze the work of the artists Tracey Rose (South Africa) and Ingrid Mwangi (Kenya), in a context where their production can overcome national boundaries, making it close to the productions of other countries outside Africa.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-07-06
Issue
Section
Artigos
License
Qualquer reprodução total ou parcial dos artigos ou materiais contidos na revista, pede-se que seja solicitada a autorização aos seus editores. A Licença Creative Commons adotada é CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0
How to Cite
Ferreira, D. A. (2014). O Corpo Como Local De Discurso: artistas mulheres em África. Sankofa (São Paulo), 7(13), 29-49. https://doi.org/10.11606/issn.1983-6023.sank.2014.88949