Beer and hybrid news: advertorials in G1

Authors

  • Pablo Moreno Fernandes Viana Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais e Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i2p97-108

Keywords:

Advertorial, Consumption, News, Contemporary advertising

Abstract

In contemporary times, advertising is sophisticated, presenting becoming increasingly as content. One way to do this is hybridizing to other content, such as journalism. This article analyzes advertorials, advertising texts presented in the form of news, conveyed in G1 by the advertiser Empório da Cerveja. In these news you can see a form of communication that balances journalistic content, with strong influence of cultural journalism and builds imagination and consumption experience, without making direct references to the advertiser.

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Author Biography

  • Pablo Moreno Fernandes Viana, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais e Universidade de São Paulo

    Doutorando em ciências da comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, Brasil, e professor do Departamento de Comunicação Social da Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, Brasil. Membro do Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo (GESC3).

Published

2016-12-21

How to Cite

VIANA, Pablo Moreno Fernandes. Beer and hybrid news: advertorials in G1. Signos do Consumo, [S. l.], v. 8, n. 2, p. 97–108, 2016. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v8i2p97-108. Disponível em: https://periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/122104.. Acesso em: 18 dec. 2024.