The Cognitive Load in Simultaneous Interpreting and the Differences between Interpreters and Bilinguals
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.v25i0p61-81Keywords:
Simultaneous interpreting, cognitive load, bilingualismAbstract
Simultaneous interpreting represents a peculiar translation task due to the special training requested to carry out, almost simultaneously, several cognitivelinguistic
operations. Since the sixties, many studies have been carried out to investigate the mechanisms involved during the execution of this task. The present work aims at presenting some of the most representative contributions of the last decades and at describing, in cognitive terms, the operations presupposed by simultaneous interpreting. This paper also analyzes the phenomenon of bilingualism by investigating the differences between professional interpreters and bilinguals without training or experience in this field.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Patrizia Cavallo
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).