A world of childhood and children, that is accessible and surprising to educators

Authors

  • Daniela Nussbacher Sem registro de afiliação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v28i3p447-452

Keywords:

early childhood education, psychoanalysis, subjectivity, experience

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Daniela Nussbacher, Sem registro de afiliação

    Psicóloga e pedagoga.Professora do Ensino Fundamental I em Escola Particular na cidade de São Paulo, SP, Brasil.

References

Baroukh, J. A.; Fonseca, P. F (2022). Venha conhecer o mundo!. São Paulo: Panda Books.

Brandão, D. B. dos S. R., & Kupfer, M. C. M. (2014). A construção do laço educador-bebê a partir da Metodologia IRDI. Psicologia USP, 25(3), 276-283. Doi: https://doi.org/10.1590/0103-6564A20134413

Jerusalisnky, J. (2002). Enquanto o futuro não vem: A psicanálise na clínica interdisciplinar com bebês. Salvador: Ágalma.

Lian, L. A minha música é. In: 7 estrelas | quem arrancou o céu?. Risco / ZZK Records, 2023, 4m30.

Rosa, J. G. (1988). Primeiras estórias. Rio de Janeiro: Nova Fronteira. (Trabalho original publicado em 1962).

Wajskop, G. (2009). Brincar na pré-escola. São Paulo: Cortez.

Published

2023-12-28

Issue

Section

Review

How to Cite

Nussbacher, D. (2023). A world of childhood and children, that is accessible and surprising to educators. Clinical Styles. The Journal on the Vicissitudes of Childhood, 28(3), 447-452. https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v28i3p447-452