The handicap situations in the schooling process: which would be its determinants?
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v15i1p74-95Keywords:
children in handicap situation, schooling right, social participationAbstract
This article focuses on eight propositions to make the accomplishment of the right to school access and of the non discrimination and social participation principles, consecrated in Europe, effective, in order to built a school with a common base of principles that respect a fundamental "preoccupation": it is obligatory because indispensable and should be available to everyone for its accessibility. The eight propositions are: removal of the mortgage aspect of the schooling right; removal of the encrustation of the view; removal of the medicalization of the approach; deconstruction of boundaries; non categorization of the responses; distinction of the functions; non fragmentation of the student's itinerary; non insulation of the issue. Each moment of our reflection accompanies a concrete and open to debate proposition considering the variability of the viewpoints and of the "appropriation" modes.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.