Recent transformation in Brazilian higher education
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2176-8099.pcso.2022.199320Keywords:
Higher education, Brazil, Transformations, Affirmative Policies, AccessAbstract
In the last 25 years, national systems of higher education have experienced a significant process of institutional expansion and diversification that has been widely addressed by the social sciences. Recent advances in access to secondary education have promoted the growth of the population eligible for higher education, a process that has been accompanied by a relevant set of changes in institutional organization and in the structure of opportunities that has been presented to younger cohorts of students who reach the most advanced educational levels. Current research has documented the transformations that have occurred in the field of higher education in numerous dimensions. This is a diverse literature interested in highlighting the characteristics of institutional changes in this expanding system, the object of intense social struggles.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Política de direitos compartilhados
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Ao submeter seu trabalho à Plural, o autor concorda que: o envio de originais à revista implica autorização para publicação e divulgação, ficando acordado que não serão pagos direitos autorais de nenhuma espécie. Uma vez publicados os textos, a Plural se reserva todos os direitos autorais, inclusive os de tradução, permitindo sua posterior reprodução como transcrição e com devida citação de fonte. O conteúdo do periódico será disponibilizado com licença livre, Creative Commons - Atribuição NãoComercial- CompartilhaIgual –, o que quer dizer que os artigos podem ser adaptados, copiados e distribuídos, desde que o autor seja citado, que não se faça uso comercial da obra em questão e que sejam distribuídos sob a mesma licença (ver: http://www.creativecommons.org.br/).