PORTAL DE REVISTAS DA USP
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Brazilian journal of physical education and sport
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Site
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 34 No. Esp. (2020): Direitos Humanos
Vol. 34 No. Esp. (2020): Direitos Humanos
Published:
2020-07-31
Editorial
Editorial
Sergio Roberto Silveira
i-ii
PDF (Portuguese)
Articles
Núcleo de direitos humanos da Escola de Educação Física e Esporte da USP
uma perspectiva educativa
Sergio Roberto Silveira, Andrea Michele Freudenheim, Paula Bassi, Júlia Ávila de Oliveira
1-9
PDF (Portuguese)
The reality of inclusion in physical education in the Brazilian school system
facts, theories and practice
Eliane Mauerberg de Castro, Gabriella Andreetta Figueiredo, Debra Frances Campbell
11-28
PDF (Portuguese)
Equoterapia como ação extensionista de inclusão social e escolar
Ana Cristina Silva Daxenberger, Josilene Maria da Cunha Castro, Maria Lorena de Assis de Assis Cândido, Lara Toledo Henriques
29-38
PDF (Portuguese)
Deportivización y proceso de secularización en el Uruguay (1870-1930)
Paula Malan
39-49
PDF (Portuguese)
Por uma educação física antirracista
Carolina Cristina dos Santos Nobrega
51-61
PDF (Portuguese)
Currículo e formação de professores como garantia do acesso à educação pública
qualidade educacional em tempos de Covid-19
Herbert Gomes da Silva
63-76
PDF (Portuguese)
Educação física inclusiva e autismo
perspectivas de pais, alunos, professores e seus desafios
André Schliemann, Maria Luíza Tanure Alves, Edison Duarte
77-86
PDF (Portuguese)
Environmental impact on physical activity and health in transgender youth
Alexandria Ferrey
87-95
PDF (Portuguese)
Participação feminina no pré-mirim nos jogos escolares de São Paulo
declínio de interesse ou aumento das barreiras?
Sergio Roberto Silveira, Claudia Guedes, Jeff Tuibeo
97-107
PDF (Portuguese)
Núcleo de direitos humanos da EEFE-USP
implantação, desenvolvimento e diálogos interunidades
Soraia Chung Saura, Ary José Rocco Junior
109-116
PDF (Portuguese)
Talking without words
shared communication between students with severe disabilities and their peers in Physical Education
Michelle Grenier, Lauren Lieberman
117-125
PDF (Portuguese)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Português