Biographies and photos in history learning literacies "travelling through the flesh"
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9141.v0i164p447-462Keywords:
Biographies, photographies, history, learningAbstract
This text intends to present some reflections on a possible procedure to historical inquiring guide of biographies and photo-biographies as historical sources, and to discuss their relevance to History learning. It was generated to the purpose of students' essays for the Degree of History /Workshop of Contemporary History, oriented by the second author. The assignment was to write a critical analysis of the D. Manuel II's biography (Proença, 2008**** ), and the photo-biography King d. Carlos's XX century (Vieira, 2008) as secondary historical sources. It also reflects upon authors' public speeches about their process of writing and their pedagogical usefulnessDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-06-30
Issue
Section
Dossiê: Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ (CC BY). Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original. É a licença mais flexível de todas as licenças disponíveis. É recomendada para maximizar a disseminação e uso dos materiais licenciados.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
MELO, Maria do Céu de; DURÃES, Margarida. Biographies and photos in history learning literacies "travelling through the flesh" . Revista de História, São Paulo, n. 164, p. 447–462, 2011. DOI: 10.11606/issn.2316-9141.v0i164p447-462. Disponível em: https://periodicos.usp.br/revhistoria/article/view/19204.. Acesso em: 12 mar. 2025.