PORTAL DE REVISTAS DA USP
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Estudos Avançados
Current
Archives
About
About the Journal
Online Submission
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 60 (2007)
Vol. 21 No. 60 (2007)
Published:
2007-08-01
Editorial
O Editor
0-0
PDF (Portuguese)
PDF
Quality of Education
Public education: the challenge of quality
José Clovis de Azevedo
7-26
PDF (Portuguese)
PDF
Evaluation, cycles and quality of the fundamental school: a relationship to be established
Sandra Zákia Sousa
27-44
PDF (Portuguese)
PDF
Management, evaluation and school success: examples from Cearás path
Sofia Lerche Vieira
45-60
PDF (Portuguese)
PDF
Plural School
Glaura Vasques de Miranda
61-74
PDF (Portuguese)
PDF
Education and the appropriation of local reality
Ladislau Dowbor
75-90
PDF (Portuguese)
PDF
Notes on science teaching in initial school years
Ernst w. Hamburger
93-104
PDF (Portuguese)
PDF
Teachers, a fragile link in the education chain
Flávio Dieguez
105-115
PDF (Portuguese)
PDF
Food and Education II
Mineral deficiencies
Silvia Maria Franciscato Cozzolino
119-126
PDF (Portuguese)
PDF
Education and the right to eat
José Eduardo Dutra de Oliveira
127-134
PDF (Portuguese)
PDF
Food evaluation in Duque de Caxias (RJ)
Rosana Salles-Costa
135-142
PDF (Portuguese)
PDF
Food insecurity as measured by individual perceptions
Ana Maria Segall Corrêa
143-154
PDF (Portuguese)
PDF
Nutritional problems in adults
Selma Freire de Carvalho da Cunha
155-160
PDF (Portuguese)
PDF
Experiences in food and nutrition policies
Semíramis Martins Álvares Domene, Rosana Rodrigues Lemes Ota, Eduardo Augusto Fernandes Nilson, Miriam Izabel Simões Ollertz, Tereza Toshiko Watanabe, Paulo Rogério Gallo
161-178
PDF (Portuguese)
PDF
The dehumanization of eating
Dante Marcello Claramonte Gallian
179-184
PDF (Portuguese)
PDF
Bertolt Brecht
Herói ou vilão? Bertolt Brecht e a crise de junho de 1953
Mark W. Clark
187-216
PDF (Portuguese)
Brecht e a "Teoria do rádio"
Celso Frederico
217-226
PDF (Portuguese)
O rádio como aparato de comunicação Discurso sobre a função do rádio
Bertolt Brecht
227-232
PDF (Portuguese)
Texts
Imagem de Fabiano
Alcides Villaça
235-246
PDF (Portuguese)
"Os quatro cavaleiros de um íntimo apocalipse" e suas biografias vicárias: Fernando Sabino, Otto Lara Resende, Hélio Pellegrino e Paulo Mendes Campos na escrita de perfis
Gabriela Kvacek Betella
247-270
PDF (Portuguese)
Luiz Gama: um abolicionista leitor de Renan
Ligia Fonseca Ferreira
271-288
PDF (Portuguese)
Experiência, ação e narrativa: reflexões sobre um curso de Hannah Arendt
Celso Lafer
289-304
PDF (Portuguese)
Reviews
A qualidade de ensino vinculada à democratização do acesso à escola
José Sérgio F. de Carvalho
307-310
PDF (Portuguese)
Repensar a cidade e seu futuro
Volker Lühr
311-314
PDF (Portuguese)
Um fio vermelho em Franz Kafka
Enrique Mandelbaum
315-318
PDF (Portuguese)
Memorial Luiz Camillo
Marco Antônio Tavares Coelho
319-322
PDF (Portuguese)
Um editor das Arábias
José Mindlin
323-324
PDF (Portuguese)
Contra o estigma moderno do nostálgico
Ana Cecilia Olmos
325-328
PDF (Portuguese)
Em um tempo agônico: da necessidade de uma crítica contemporânea em resistência ao fascismo
Jaime Ginzburg
329-335
PDF (Portuguese)
Errata
Errata
336-336
PDF (Portuguese)
Language
English
Español
Português
Information
For Readers
For Authors
For Librarians